ВІЗИТка: Sasha Pikula

У зв’язку з погодніми умовами (ми любимо сніг, проте сині губи та червоні носи виглядають на фото не дуже фешенебельно), наші інтерв’ю-прогулянки тимчасово змінили свій формат. Тепер ми ходимо в гості до fashion-інсайдерів, п’ємо чай у творчих майстернях та дізнаємося подробиці їхньої поетичної, на перший погляд, але непростої роботи. Перший, хто прийняв нас у теплі та затишку, — засновниця та дизайнер сумок Sasha Pikula.

РУКИ-НОЖИЦІ
Пригадуючи старт, не хочеться говорити про хвилювання і вагання. Коли кайфуєш від роботи, а результат надихає, сумніви швидко проходять. Перший рік ми з Женьою працювали в мене вдома. Про той час я пам’ятаю тільки хороше: Женя кроїть на підлозі, готує на обід пасту, мої очі з руками роблять бананки, а вуха слухають Наполеона Хілла. Наша справа росла дуже динамічно, збільшувався попит. Більше сировини, більше сумок, більше швейних машин. За рік ми з брендом вже не могли жити в одній квартири і бренду довелось шукати нове житло.

МАЙСТЕРНЯ
Переїзд для нас зараз вже не ново і не страшно, так як зараз працюємо вже в другій майстерні і подумуємо про третю. Але минулої осені це було дуже відповідально і хвилююче. Коли продаєш переважно онлайн, картинка в соцмережі така важлива, як і сам продукт. Тому для нас було принципово важливо, щоб інтер’єр був або нейтральним, або дуже впізнаваним. Ми вирішили зробити майстерню-оранжерею і на кожному другому фото в нас в інста були кімнатні рослини разом з сумками. Коли я зараз роблю таке фото, згадую про той час, коли ми ще були недосвідчені, але впевнені у своїх силах.

Перший професійний досвід ми отримали, коли готували колаборацію з Chakshyn. Антон і Діма захотіли більш складну модель, ніж ми могли на той час виготовити. Тому ми знайшли людину, котра допомогла розробити викрійку і показала, як правильно зібрати сумку. Зізнаюсь, в мене після цієї співпраці ніби відкрилось третє око. І хоч було багато перешкод, стресів, але для бренду це був стрибок. Після того наш асортимент почав поповнюватись більш складними моделями, значно зросла якість сумок.

ЦІНОУТВОРЕННЯ
Часто чуємо «а год назад была другая цена» або «раньше спрашивала — дешевле было». Так і є. Але ви можете згадайти хоч щось, що здешевіло з часом? Я не можу. Трохи більше, ніж за два роки, ми вже двічі переглядали цінову політику. Вперше це було через падіння гривні. Ми ж повністю залежні від імпортованої сировини. Вдруге ми перерахували ціни після входу в магазини, бо мусили враховувати і комісію магазинів. Але ми разом з цінами підняли і якість. Купили більше спеціалізованого обладнання, поміняли модельний рад на більш складні моделі, замінили китайську фурнітуру італійською, почали користуватися фінішними обробками для шкіри, проклеювати шви, зафарбовувати відкриті краї спеціальними фарбами. Поступово з тінейджерського асортименту, ми перейшли на більш «дорослі» варіанти.

РІТЕЙЛ
Всі люди різні. Це моя мантра на кожен день, яка нагадує, де коріння всіх непорозумінь. Співпраця з кожним магазином — це своя маленька історія. Один магазин продає більше, якісно реагує на попит, вчасно робить дозамовлення, а в когось є інші переваги. Хтось нас знайшов сам і попросив у команду, а чиюсь увагу ми самі довго намагалися до нас привернути. З деякими ми так і не прийшли до спільного знаменника. У них комісія більша, ніж реальна вартість сумки вдвічі, в у деяких — навіть втричі. Ніколи б не подумала, що є місця, де ти фактично купуєш не дизайнерську річ, а магазин. З деякими мультибрендами ми працювали раніше, але припинили і дуже за ними сумуємо. Сьогодні наші сумки можна знайти в ХХ?, Галереї 48, ВСІ.СВОЇ, AH&OH, XPOM у Києві. У Львові — в OPENSTOR, в Івано-Франківську — в Майстерні Моди. В Чернівцях — в LOL Showroom. Також нас можна придбати в інтернет-магазині KAPSULA. Зараз допрацьовуємо власний сайт.

СІМЕЙНА СПРАВА
З 2014 року наша команда виросла втричі. Але ми плануємо і надалі обмежувати її сімейним колом. Тому хтось мусив опановувати СММ, хтось вчився крою. А Женя, наприклад, опановує зараз графічний дизайн і навчається на курсах в КАМА, щоб у майбутньому робити для нас красивий авторський контент для сайту та соцмереж. Навіть при тому, що сумки представлені в різних магазинах, левова частка продажів здійснюється у нас в Instagram. Ми розуміємо, наскільки важлива візуальна подача, працюємо в цьому напрямку не менше, ніж над створенням сумок.

ГРА В БІСЕР
Ручки з бісеру плете наша мама. Вона велика майстриня. Півроку вони дуже погано продавалися. Я хвилювалась, бо ж мама вклала в них багато часу і старань. Треба було щось вигадати! Так, з’явилися наші коронні «бочечки». І ручки почалися розходитися. Потім вже мамі довелося звільнятися з основної роботи, бо якщо раніше вона передавала їх раз на тиждень, то тепер — практично кожного дня. Для нас ручки з бісеру — це родзинка нашого бренду, вишенька на тортику.

FUTURE
На весну плануємо зробити фірмові «сумки-бочки» ще у двох розмірах: міні та максі під ноутбук. Мусимо зреагувати на зауваження нашої аудиторії. Тож зараз вже обдумуємо кольори та пропрацьовуємо пропорції. План на найближчий час— відпочити на зимових канікулах два тижні як мінімум, набратися сил та ентузіазму на весь 2017 рік!

Text by Nastasya Da
Photo by Саша Шадюк

не зупиняйся