Ірина Данилевська: Чому може навчити fashion-світ представників малого та великого бізнесу

Ірина Данилевська – людина, яка доклала немало зусиль для побудови fashion-індустрії в Україні. Під час конференції Superwoman вона поділилася своїми думками про те, як індустрія моди може сприяти розвитку підприємництва загалом.

«Начебто про красиве, високе мистецтво, але насправді говорити будемо про продажі», — такими  словами Ірина Данилевська розпочала лекцію. Далі — те, що нам найбільше запам‘яталося:

ЛЕГЕНДИ

«Будь-яка доповідь про продажі товарів чи послуг починається з того, що вони зараз не продаються. Нікого не цікавлять технічні характеристики того чи іншого продукту, адже ми свідомо прагнемо придбати якісний товар. Продається емоція і асоціація, яку викликає бренд. В кого, як не у fashion, вчитися створювати «легенди», які допоможуть зробити продукт чи послугу більш привабливими? Нам усім відомий Модний дім Dior, який є гарним прикладом того, як бренд, не дивлячись на постійні зміни креативних директорів, зберігає свою історію. Він базується на ідеї, що Christian Dior — це про елегантність, жіночність, вишуканість. Не всі дизайнери Dior слідували таким принципам як художники, але вони навчилися використовувати «легенду Dior» для того, щоб продажі колекцій мали успіх.

Є інший приклад, коли історії допомагали бізнесу. Звісно, Мартін Маржела вразив усіх своїм талантом, його витвори зберігаються в музеях, а внесок у fashion важко недооцінити. Але свою легенду він побудував на іншому: його ніхто не бачив. З точки зору маркетингу, це був неординарний хід, який зацікавив клієнтів. «Дизайнер нічого не вартий без команди», — казав Мартін Маржела. Необхідно шукати історіі, які зможуть заінтригувати публіку та виділити вас серед конкурентів».

СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ 

«Кожен бренд чи товар може асоціюватися з соціальною ініціативою. За такої умови людина, що купуватиме товар, відчуватиме себе соціально відповідальною. Колаборація українських дизайнерів із фондом «АнтиСНІД» Олени Пінчук — переконливий приклад цієї ідеї. Протягом трьох років створювалися колекції, які продавалися на аукціонах, однак ці речі купували не люди, яким не було чого вдягнути, а ті, хто хотів долучитися до вирішення соціальних проблем. Ми не одягнулися у чорне, а створили яскраву картинку, що змогла привернути увагу».

СІМЕЙНІ ЦІННОСТІ

«Може скластися враження, що це спекуляція, але це працює й позитивно впливає на розвиток бізнесу. Так, останнім часом дизайнери часто говорять про сімейні цінності. Відразу згадується показ Dolce Gabbana, у якому були задіяні вагітні жінки, діти, моделі різного віку. Демна Гвасалія під час показу сезону весна-літо 2018 вивів на подіум брутальних чоловіків і дітей, тим самим показавши, що навіть у маскулінному одязі можна зберегти ніжність, любов, відповідальність щодо сімейних цінностей. Про ці покази багато говорили, писали, а це автоматично привертає увагу до бренду і збільшує продажі. Люди обирають емоції. Вони хочуть бути причетними до хвилюючих історій».

ДОВІРА

«Будь-які анотації, інструкції, прес-релізи, які супроводжують продукт, несуть інформацію. Але за допомогою цього можна зробити ще один крок у бік довіри клієнта. Розкрийте секрети виробництва товару, розкажіть про людей, які його вироблять, покажіть процес, який відбувається за лаштунками. Це наблизить потенційного клієнта до вашого бізнесу та зробить його співпричетним.

Під час останнього сезону Ukrainian Fashion Week дизайнер бренду Roussin by Sophia Rousinovich організувала показ у вигляді невеликого перформансу: локація нагадувала ательє зі швейними машинками, на яких відшивалася колекція. Мета такої ідеї — не красива картинка, а спосіб вивернути навиворіт процес створення одягу».

ПІДТРИМКА МОЛОДІ

«Це ще один ключ до довіри, ще одна можливість виділитися серед конкурентів. Підтримавши молодих, зробивши конкурс чи гранд, ви не тільки завоюєте лояльність молодого клієнта, а й отримаєте вдячність з боку їхніх батьків. Не бійтесь вкладати в майбутнє покоління. Конкурс «Погляд у майбутнє» став відправною точкою для 70% українських дизайнерів, про яких говорять не лише в Україні, а й у всьому світі».

НЕСПОДІВАНІ РІШЕННЯ

«Не бійтесь несподіваних рішень. Під час виступу на міжнародній науковій конференції у Київському національному університеті технологій та дизайну замість позитивних промов, я зауважила, що все погано і потребує негайних змін, а наша освіта нікуди не годиться. КНУТД займає 75 місце серед університетів, що навчають дизайну, у той час як українські дизайнери у десятці кращих. Така критика була несподіваною, проте дієвою. Хто не змінюється, той вмирає, бо на твоє місце приходить хтось новий. Змінюватися необхідно! Не бійтеся налякати клієнта дивними речами. Одного ви відлякаєте, інший подумає, що це цікаво, несподівано, а ще два скажуть — вони круті, ми підемо за ними. Епатаж заради епатажу — це неправильно, але якщо ви вкладаєте туди правильну емоційну складову, то цей епатаж приверне увагу та завоює повагу серед клієнтів».

Text: Masha Benediktova

не зупиняйся