5 технологій, що змінять роздрібну торгівлю

Сьогодення магазинів роздрібної торгівлі не таке безхмарне, як раніше. За думкою аналітиків, причиною закриття багатьох онлайн- та оффлайн-крамниць є неспроможність відповідати потребам та вимогам клієнтів. Новітні технології можуть вирішити дану проблему шляхом підвищення ефективності бізнесу, рівня взаємодії з покупцями та конкурентної спроможності, а також удосконалення логістичних процесів. Пропонуємо ознайомитися з п’ятьма технологічними нововведеннями, які можуть допомогти брендам та роздрібним торгівцям удосконалити свій бізнес.

ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ

У моді AL (AL – штучний інтелект) необхідно запроваджувати для прогнозування потреб клієнтів та ефективного мерчандайзингу. У такий спосіб споживачі зможуть відчути переваги більш доступної продукції та швидких доставок. Такі інтернет-платформи, як Amazon, Alibaba, JD.com та Zalando вдало користуються AL. Технологічні інновації допомагають їм видавати точні результати пошуку товарів і відображати віртуальні магазини, призначені для окремих покупців на основі їх унікальних характеристик.

ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ 

На відміну від VR (віртуальної реальністі), AR (доповнена реальність) є доступною для більшості споживачів. AR не вимагає спеціального устаткування, адже додатки можна легко завантажувати на смартфон та планшет. Першими, хто зважився застосувати технологію на практиці, були косметичні бренди. Напевне, ви натрапляли на додаток L’Oréal’s Makeup Genius, який дає змогу тестувати косметичні продукти в режимі онлайн. У січні 2017 року мас-маркет гігант Gap представив цифрову гардеробну, розроблену компанією Avametric у співпраці з Google, з допомогою якої можна «приміряти» одяг, не відвідуючи магазини. У січні 2018 року Amazon запатентував «смарт-дзеркало», яке використовує AR для віртуальної примірки одягу, щоб допомогти користувачу стилізувати свій гардероб. Завантажені додатки не будуть обмежувати бажання клієнтів, адже покупці зможуть приміряти стільки речей, скільки захочуть. Це сприятиме зменшенню кількості повернутих товарів та усуне безлад та незручності під час примірок.

БЛОКЧЕЙН

Блокчейн  – це вже не незрозуміле модне слівце. Найбільш очевидним використанням цієї технології в моді є перевірка оригінальності одягу. Блокчейн може допомогти роздрібним торгівцям та брендам залучитися більшою довірою покупців, оскільки технологія дає змогу «розповісти» споживачам не лише про умови виробництва товарів, але й про те, хто займався їх виготовленням і скільки отримав за виконану роботу. Покупці також можуть дізнатися про склад одягу, де вирощувалася сировина та які хімікати використовувалися для виготовлення тканини.

 БЕЗКОНТАКТНІ ПОКУПКИ 

Безконтактний шопінг робить процес покупок більш зручним, ліквідуючи як мінімум один подразнюючий фактор – черги. Як це працює? Клієнти сканують QR-коди для входу в магазин і вибору товарів, а потім розраховуються за допомогою своїх мобільних гаманців. Щоб запобігти крадіжкам, після покупки товар буде закріплюватися за унікальним ідентифікатором покупця у додатку.

РОЗПІЗНАВАННЯ ОБЛИЧЧЯ 

Ця технологія здається дещо фантастичною, проте вже набула практичного використання. Її застосовують для визначення рівня задоволеності клієнтів, а також як елемент платіжної системи. Інструмент розпізнавання обличчя може покращити рівень надання послуг шляхом отримування даних про мережевий та оффлайн-профіль клієнта, виходячи з переліку його попередніх покупок та запитів.

По матеріалам The Business of Fashion
не зупиняйся